رفتن به محتوای اصلی
۱۹ بهمن, ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۲

کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس‌ در ایستگاه‌های قم

مطلب بدون عنوان 338

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم گفت: با اضافه شدن 20 دستگاه اتوبوس نو به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در قم، سرفاصله حرکت اتوبوس در ایستگاه‌ها بین یک تا سه دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.
علی نیک در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز با اشاره به اهمیت تأمین ناوگان اتوبوس‌رانی به‌عنوان محور حمل‌ونقل عمومی شهر قم اظهار داشت: ابتدای سال 1401 قرارداد خرید 99 دستگاه اتوبوس شهری امضا و مبلغ آن تأمین اعتبار شد.

وی افزود: در مرحله نخست 15 دستگاه اتوبوس وارد شهر قم شد که با حضور مسئولین از آن‌ها رونمایی شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با اشاره به سفر وزیر کشور به قم خاطرنشان کرد: با رایزنی‌هایی که در این سفر داشتیم، قرار شد 35 دستگاه دوم اتوبوس خارج از تعهدات شرکت خودروساز و زودتر به شهرداری قم تحویل داده شود که در مرحله اول 20 دستگاه تامین می‌شود.

وی افزود: این تصمیم با توجه به در پیش بودن ایام نیمه شعبان و حضور میلیونی زائران از سراسر کشور در مسجد مقدس جمکران و شهر قم صورت گرفت که موجب ارتقای خدمت‌رسانی در این ایام و ایام عید نوروز خواهد شد.

نیک با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و افزایش مطلوبیت حمل‌ونقل عمومی برای شهروندان و زائران گفت: پیش‌بینی ما این است که با اضافه شدن این تعداد اتوبوس به ناوگان، سرفاصله رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها بین یک تا سه دقیقه کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: این اتوبوس‌ها در خطوط پردیسان و مناطق دو و 6 شهری که بیشترین متقاضی را دارند، به‌کارگیری شده و موجب بهبود وضعیت خدمت‌رسانی در این خطوط خواهند شد.

مسئله دیگری که مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم به آن اشاره می‌کند، بازنگری خطوط اتوبوس‌رانی در پردیسان است که چندین جلسه کمیته مرتبط با آن برگزار شده است.

وی ادامه داد: با اصلاح شبکه اتوبوس‌رانی، احداث خط اتوبوس تندرو در پردیسان و اضافه شدن ناوگان در این خطوط، شهروندان در این منطقه خدمت‌رسانی بهتری در حوزه حمل‌ونقل عمومی را تجربه خواهند کرد.

نیک گفت: طراحی مویرگی خطوط حمل و نقل عمومی در پردیسان، عملکرد بهینه‌ای برای جابه‌جایی مسافران به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به افتتاح خط اتوبوس تندرو از بلوار موتلفه در پردیسان تا میدان نماز اضافه کرد: افتتاح این پروژه موجب جابه‌جایی سریع‌تر، ایمن‌تر و روان‌تر مسافران خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم این خط اتوبوس تندرو در پردیسان از موتلفه آغاز شده و تا میدان آیت‌الله بهجت(ره) در بلوار آیت‌الله بروجردی(ره) امتداد داشته و سپس به میدان نماز می‌رسد که عمده مسیرهای پرتردد را شامل خواهد شد.


https://www.qom.ir/DqNx